Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

1044 reviews · ⭐ 8.6 gemiddeld

OP tijd geholpen.

Om 9.30 afspraak en op tijd geholpen door eigen tandarts Gijs.

Prima

Ben al een paar jaar onder behandeling bij tandarts Gijs en zijn assistenten. Vriendelijk, deskundig. Mijn vertrouwen hebben ze volledig.

Prima!

Ik was bij de mondhygiëniste,werd prima geholpen en kon,zonder pijn in m'n mond weer maar buiten wandelen!

Geweldig

Mondhygiëniste Bo is echt een lieve dame die mijn tanden doet met een stukje maatwerk (in mijn geval). De manier hoe zij te werk gaat zorgt er altijd voor dat ik zo comfortabel voel dat ik bijna in slaap val iedere keer. En met mijn angst voor alles wat met de tandarts te maken heeft, is dat echt een fantastisch compliment!

Heel positief

Ik ben heel vriendelijk en netjes met duidelijke informatie behandeld

Geweldig

Veel professionele aandacht

Deskundig en fijn in omgang

Afspraak om 8:00 maar pas 8:15 naar binnen. Als je voor de klas staat zijn dat kostbare minuten. Voor de rest deskundig en fijn in omgang

Zeer fijne tandarts. Professionele en aardig.

Zeer fijne tandarts. Professionele en aardig.

Goede ervaring

Heel goed en vriendelijk geholpen Goede uitleg voor dat ze begin

heel deskundig

het is een mix van grote deskundigheid, een persoonlijk element en accuraat als het gaat om inplennen afspraken

Goede behandeling

Goede behandeling

Prima

Behandeling is goed gegaan.

Prima vriendelijk en goed geholpen

Vriendelijk en deskundig pesoneel

Xxxx

Xxxx

Goede ervaring

Goede ervaring

Gaat prima zo

Gaat goed

Vriendelijke medewerkers en snel geholpen

Ik werd vriendelijk ontvangen, op tijd binnen geroepen en tandarts Maria en assistente waren vriendelijk en duidelijk over mijn gebit. Ik heb het liefste tandarts Gijs, maar Maria is een goed alternatief. Zij had ook sneller tijd, Gijs heeft het héél druk.

Prima

Er wordt goed geluisterd en meegedacht.

Fijne praktijk, goede communicatie

Als patiënt van een kleinere tandartsenpraktijk ben ik bij Samenwerkende Tandartsen Zwijndrecht terecht gekomen na een fusie. Mijn 'eigen' tandarts is ontzettend druk, dus kreeg ik een andere tandarts. Prima ervaring, vriendelijke vrouw. Miste wel wat enthousiasme, zij en ook de assistente vond ik heel timide. Bij de mondhygiënist op zich ook een goede ervaring, vriendelijke man. Wel heb ik het idee dat het minder secuur wordt schoongemaakt dan bij mijn vorige praktijk. Heb zelf snel last van tandsteen, bij mijn vorige praktijk lag ik soms wel 45 minuten in de stoel, nu was het met 20-25 minuten klaar. Mijn kaak vond dat wel fijn, maar qua reiniging denk ik dat het een stuk secuurder kan.

Ben zeer goed behandeld/ geholpen

Ben zeer goed behandeld/ geholpen

Gewoon prima

Ik ben gewoon tevreden.. wie me op de praktijk ook behandelt.. van de receptie tot de stoel!!!

prima

een dikke prima