Periodieke controle

Periodieke controle

De periodieke controle

Een halfjaarlijkse controle bij de tandarts of mondhygiënist is op iedere leeftijd erg belangrijk. Tijdens deze controle kijkt de tandarts naar meer dan alleen het gebit. Soms is het nodig om foto's te maken om de gebitssituatie beter te kunnen bepalen.

Naar aanleiding van de bevindingen tijdens de controle, bepaalt de tandarts/mondhygiënist of er een vervolgafspraak nodig is bij de tandarts zelf of bij één van de andere specialisten. De tandarts of mondhygiënist kan u ook een afwijkend advies geven over de frequentie van uw controles.

Kosten periodieke controle

De tandartstarieven worden jaarlijks vastgesteld door het NZa en zijn hierdoor bij iedere praktijk hetzelfde.

Het kan zijn dat de tandarts tijdens de controle ziet dat er tandsteen weggehaald dient te worden of dat er foto's gemaakt moeten worden. Deze kosten worden apart in rekening gebracht en staan dan ook apart op de factuur.

Het is afhankelijk van het pakket bij uw zorgverzekeraar of u de tandartskosten vergoed krijgt. Bekijk uw polis of neem hierovercontact op met uw zorgverzekeraar.

Voor kinderen tot 18 jaar wordt tandheelkunde volledig vergoed (m.u.v. kroon- en brugwerk en orthodontie). Zowel een halfjaarlijkse controle bij de tandarts als de overige verrichtingen vallen voor kinderen tot 18 jaar namelijk binnen het basispakket.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Zwijndrecht? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
dinsdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
woensdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
donderdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
vrijdag08:00 - 13:00 | 13:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

IJsselmeer 36
Zwijndrecht 3332EX
Route

Patiëntervaringen

1044 reviews · ⭐ 8.6 gemiddeld

OP tijd geholpen.

Om 9.30 afspraak en op tijd geholpen door eigen tandarts Gijs.

Prima

Ben al een paar jaar onder behandeling bij tandarts Gijs en zijn assistenten. Vriendelijk, deskundig. Mijn vertrouwen hebben ze volledig.

Prima!

Ik was bij de mondhygiëniste,werd prima geholpen en kon,zonder pijn in m'n mond weer maar buiten wandelen!

Geweldig

Mondhygiëniste Bo is echt een lieve dame die mijn tanden doet met een stukje maatwerk (in mijn geval). De manier hoe zij te werk gaat zorgt er altijd voor dat ik zo comfortabel voel dat ik bijna in slaap val iedere keer. En met mijn angst voor alles wat met de tandarts te maken heeft, is dat echt een fantastisch compliment!

Heel positief

Ik ben heel vriendelijk en netjes met duidelijke informatie behandeld

Geweldig

Veel professionele aandacht

Deskundig en fijn in omgang

Afspraak om 8:00 maar pas 8:15 naar binnen. Als je voor de klas staat zijn dat kostbare minuten. Voor de rest deskundig en fijn in omgang

Zeer fijne tandarts. Professionele en aardig.

Zeer fijne tandarts. Professionele en aardig.

Goede ervaring

Heel goed en vriendelijk geholpen Goede uitleg voor dat ze begin

heel deskundig

het is een mix van grote deskundigheid, een persoonlijk element en accuraat als het gaat om inplennen afspraken

Goede behandeling

Goede behandeling

Prima

Behandeling is goed gegaan.

Prima vriendelijk en goed geholpen

Vriendelijk en deskundig pesoneel

Xxxx

Xxxx

Goede ervaring

Goede ervaring

Gaat prima zo

Gaat goed

Vriendelijke medewerkers en snel geholpen

Ik werd vriendelijk ontvangen, op tijd binnen geroepen en tandarts Maria en assistente waren vriendelijk en duidelijk over mijn gebit. Ik heb het liefste tandarts Gijs, maar Maria is een goed alternatief. Zij had ook sneller tijd, Gijs heeft het héél druk.

Prima

Er wordt goed geluisterd en meegedacht.

Fijne praktijk, goede communicatie

Als patiënt van een kleinere tandartsenpraktijk ben ik bij Samenwerkende Tandartsen Zwijndrecht terecht gekomen na een fusie. Mijn 'eigen' tandarts is ontzettend druk, dus kreeg ik een andere tandarts. Prima ervaring, vriendelijke vrouw. Miste wel wat enthousiasme, zij en ook de assistente vond ik heel timide. Bij de mondhygiënist op zich ook een goede ervaring, vriendelijke man. Wel heb ik het idee dat het minder secuur wordt schoongemaakt dan bij mijn vorige praktijk. Heb zelf snel last van tandsteen, bij mijn vorige praktijk lag ik soms wel 45 minuten in de stoel, nu was het met 20-25 minuten klaar. Mijn kaak vond dat wel fijn, maar qua reiniging denk ik dat het een stuk secuurder kan.

Ben zeer goed behandeld/ geholpen

Ben zeer goed behandeld/ geholpen

Gewoon prima

Ik ben gewoon tevreden.. wie me op de praktijk ook behandelt.. van de receptie tot de stoel!!!

prima

een dikke prima